Hidrogénhajtású rendőrautók berlini szolgálatban

Külföld 

Berlinben szolgálatba álltak az első hidrogén üzemanyagú, vizet kipufogó, üzemanyagcellás rendőrautók. A német fővárosban a töltési lehetőséget is megoldották a napi használathoz. 

A németeknek nem idegen a hidrogén, mint üzemanyag, minthogy a német flotta már jó húsz éve sikerrel a hadrendjébe állított üzemanyagcellás tengeralattjárókat. Szintén a hidrogénre tereli a figyelmet, hogy az EU energiastratégiájában a bioetanol után a hidrogén felé fordult, nem kis részben német nyomásra, minthogy Németország kőolajból behozatalra szorul, és az üzemanyagellátáshoz szükséges mennyiségű bioetanol beszerzését is csak importtal tudta volna megoldani.

Tehát Németország támogatja az üzemanyagcellás fejlesztéseket, ezáltal a hidrogén üzemanyagtöltő infrastruktúra kiépítését is. Ez utóbbiból a német főváros élen jár, így nem kell azon csodálkoznunk, hogy itt állt szolgálatba az első két üzemanyagcellás, hidrogén üzemanyagú Toyota Mirai rendőrautó. A típusválasztás sem véletlen, mert ugyan a BMW készített jó tíz éve üzemanyagcellás kísérleti 7-es sorozatú BMW-t miniszteri használatra, de a technológiát nem helyezte át a mindennapokba. Ez a távol-keleti cégek dicsősége lett, hiszen a Toyota élen jár a már évek óta sorozatban (igaz nem nagy sorozatban) gyártott Mirai-val, és a Hyundai is készített a kompakt SUV modelljéből sorozatszerűen üzemanyagcellás járművet, amelyet Európába is importáltak.
A berlini fenntartható fejlődés program (Berliner Programm für Nachhaltige Entwicklung, BENE) keretében, az európai regionális fejlesztési alap (ERDF) támogatásával üzembe állított autókat a járőrkocsik szabványos tartozékaival felszerelve, azokat rendszeres járőrben, illetve a rendőrségi állomány szállítására fogják használni. A német főváros azért ideális helyszín a Mirai mindennapos használatára, mert már jelenleg is megfelelő infrastruktúrával; öt H2-töltőállomással rendelkezik. 

Az első generációs Toyota Mirai a világ első szabadon megvásárolható, egyben a legnagyobb számban eladott hidrogén üzemanyagcellás személyautója. Két darab nagy nyomású üzemanyagtartálya összesen 5 kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, ami átlag 500 kilométer megtételére elegendő. Az akkumulátoros elektromos autókkal ellentétben a hidrogén üzemanyagcella működését nem befolyásolja a hideg időjárás. A 154 lóerős villanymotor áramellátásáról gondoskodó hidrogén üzemanyagcella 100 kilométeren 76 dekagramm hidrogént fogyaszt, működésének mellékterméke (kipufogógáza) a vízpára.

Nem a berlini rendőrség az első rendfenntartó alakulat Európában, amely a Toyota Mirai mellett döntött. Két évvel ezelőtt a londoni Metropolitan Police állított szolgálatba 11 hidrogén üzemanyagcellás szedánt; a zéró emissziójú flottát a tervek szerint a későbbiekben további járművekkel bővítik.

© 2019 Életmód tippe Fruzsitól. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el